Gilmore Girls Book Tag

Gilmore Girls er uden tvivl den serie, jeg har set flest gange, og måske endda også min absolutte yndlingsserie, så da The Bookworm’s Closet taggede mig i Gilmore Girls Book Tag, der oprindeligt er lavet af Pucks and Paperbacks, måtte jeg bare besvare det. Jeg har dog selv oversat spørgsmålene. Boglige taglege er bedst, når andre læsere tager del i dem, så jeg vil derfor gerne tagge Wondrous Biliphole, Boghjørnet og Bookish Love Affair.

  • Lorelai: En karakter med en sjov eller sarkastisk sans for humor. Tyrion Lannister fra A Song of Ice and Fire.
  • Rory: Din yndlingsklassiker. Jeg nægter at tro på, at Rory kun ville vælge én yndlingsklassiker.
  • Luke: En bog du elsker i hemmelighed. Jeg tror ikke på guilty pleasres og særligt ikke, når det gælder læsning. Men jeg kan nu stadig ret gode lide Richelle Meads Vampire Academy-bøger. De holder altså stadig.
  • Lane: En musikalsk karakter. Flynn Laukonen fra A Note of Madness af Tabitha Suzuma.
  • Dean: Din første bogkærlighed. Er det for let at svare J.K. Rowlings bøger om drengen, der ikke kunne slås ihjel? Min kærlighed til bøger startede selvfølgelig længe før det, men foruden Harry Potter, var His Dark Materials af Philip Pullman blandt mine mest skelsættende bogforelskelser. De formede mig som læser.
  • Sookie: En bog, der opslugte dig. Jeg har for nyeligt læst både Leioniderne af Nanna Foss og Vejen til Panteon af Boris Hansen, og begge bøger gav mig de værste bogtømmermænd – og det var helt fantastisk! 
  • Jess: En bog du elsker, men som andre hader. The Catcher in the Rye er en bog, som man enten elsker eller hader, men Ink-trilogien af Cornelia Funke er nogle af mine yndlingsbøger, og jeg har genlæst dem flere gange, end jeg kan tælle til. Desværre er det ikke alle, der nærer den samme kærlighed til bøgerne, som jeg gør.
  • Miss Patty: En bog som blev ødelagt af dens hype. John Greens The Fault in Our Stars. Den slog skår i mit hjerte, men knuste det aldrig. Den slår ganske enkelt ikke Looking for Alaska, der er min yndlingsbog af forfatteren. 
  • Emily Gilmore: En dyr bog. Ødeblikket falder mit blik på de hylder i mine reoler, som indeholder mine bøger fra Folio Society. Særligt mine udgåede Narnia- og His Dark Materials-bøger skatter jeg højt. 
  • Paris: En anspændt karakter. Mary Bennet fra Pride and Prejudice er rimlige uptight, og selvom hun længe har irriteret mig, er jeg begyndt at forstå hende bedre og bedre med årene.

Hvilken bog endte du med ikke at elske, på grund af hypen omkring den, og er der mon en bog, du elsker i hemmelighed?

Skriv et svar

