Unpopular Opinions Book Tag

Youtuberen TheBookArcher har lavet et tag om upopulære meninger om bøger, med spørgsmål lige fra andres yndlingsbøger, som du ikke kan lide til filmatiseringer, der er bedre end bogen. Jeg har selv oversat spørgsmålene. I anledning af min besvarelse af tagget, vil jeg gerne opfordre Rikke, Simone og Rigitze til at gøre det samme.

  • En populær bog eller serie, som du ikke bryder dig om. Det må være The Fault in our Stars af John Green, der vandt aldrig mit hjerte i samme grad, som den vandt andres. Jeg kan meget bedre lide Looking for Alaska.
  • En populær bog eller serie, som du ikke bryder dig om, men som alle andre elsker. Jeg elsker den første bog i Laini Taylors Daughter of Smoke & Bone-serie, men jeg kan ikke fordrage de to efterfølgere.
  • Et kærlighedsdrama, hvor hovedpersonen ender sammen med en anden karakter end den, du havde håbet på. Tæller Tamlin og Feyre i A Court of Thrones and Roses? I mangel på bedre, bliver det mit svar.
  • En genre du sjældent læser. Jeg skal ikke kunne sige præcist hvorfor, men krimier og thrillers udgør et stort mindretal i min bogsamling. Dog vil jeg  gerne læse både Dark Matter (det vist også er sci-fi) og Kvinden i kahyt 10. 
  • En populær karakter, som du ikke bryder dig om. Anna fra Anna and the French Kiss fik mig til at skære tænder, dog er mit forhold til hende blevet mere afslappet efter en genlæsning, hvor jeg slog koldt vand i blodet.
  • En populær forfatter, som du ikke rigtigt er fanget af. Stephen King og det er på trods af, at jeg faktisk har læst en del af hans bøger. Jeg synes bare ikke, at bøgerne er uhyggelige.
  • En populær trope, som du er træt af at læse om. Trekantsdramaer og  udvandede sætninger som “she let out a breath she didn’t realize she was holding”, der optræder i en del YA-bøger. 
  • En populær bogserie, som du slet ikke er interesseret i at læse. The Raven Cycle af Maggie Stiefvater.
  • Der er en talemåde, som lyder: “Bogen er altid bedre end filmen”, men hvilken film eller tv-serie foretrækker du frem for bogen? The Godfather er ikke bare blandt mine absolutte yndlingsfilm, men de er også langt bedre end bøgerne. Med The Shining af Stephen King gælder det samme.

Er der også bøger, serier eller forfattere, som du ikke kan lide, men som alle andre omkring dig synes at elske?

4 thoughts on “Unpopular Opinions Book Tag

  1. Rebecca

    Årh, jeg er ellers stor fan af Anna i Anna and the French Kiss. Til gengæld er jeg ikke særlig vild med hovedpersonerne i de andre bøger, og det var kun Annas bog, der egentlig fangede hos mig :)

    1. Nikoline

      Jeg kan også langt bedre med Anna i dag, end jeg kunne første gang jeg læste bogen. Jeg tror måske jeg var lidt mættet af nogle YA-troper på det tidspunkt, og fordi hun er en smule naiv, så fik hun mig til at skære tænder. Jeg har lige læst efterfølgeren, og den var okay. Foruden Anna kan du så bedst lide Lola eller Isla?

Skriv et svar

