New English Bookstore, Amsterdam

Da jeg sidste år besøgte Amsterdam, aflagde jeg et par af deres boghandlere et besøg, og New English Bookstore var en af dem. Butikken ligger som en af de første på en af byens mest travle shoppingsgader. Butikken er lang, omgivet af tårnhøje bogreoler fyldt med alt lige fra børnelitteratur, science-fiction og klassikere – på engelsk, naturligvis! Butikken var næsten labyrintisk med sine mange bogreoler, samt de mange borde med bøger, der deler butikken i to. Flere af bøgerne kostede i omegnen af halvtreds kroner, og selvom fristelserne var mange, købte jeg ikke noget, men nøjedes i stedet med at granske den for sine mange herligheder. Fordi butikken ikke er ret stor, og fordi der var en del mennesker de to gange, hvor jeg besøgte den, blev jeg hurtigt mættet af indtryk, hvilket måske også førte til, at jeg nøjedes med at gå derfra med minder. Butikken er helt klart et besøg værd og oplagt for dig, der er på tilbudsjagt.

New English Bookstore ligger på følgende adresse: Kalverstraat 223, 1012 XC Amsterdam, som ligger for enden af den travle shopping gade. Deres åbningstiderne varierer, men de åbner typisk klokken 10:00.

2 thoughts on “New English Bookstore, Amsterdam

  1. Regitze Xenia

    Den ser så fin ud, jeg er ret ærgerlig over, at jeg ikke nåede forbi den, da jeg var i Amsterdam. Men måske var det godt det samme for min pengepung? Det er dog drømmen at tage dertil igen en dag, så så bliver jeg næsten nødt til at smutte forbi :)

  2. Nikoline

    Det er i hvert fald let at blive fristet. Amsterdam er helt sikkert også et gensyn værd.

Skriv et svar

