Afsked med maj: en gennemgang i læseglimt

Endnu en måned er nået til ende, som jeg krydser af i min kalender, som var den et punkt på min liste over gøremål, men maj har ikke været som andre måneder. Maj bød på nye begyndelser og afsluttede eventyr. Tidligere i dag afleverede jeg mit speciale om Jane Austens efterliv i populærkulturen med en følelse, som jeg mangler ord til at beskrive. Jeg har intet at sammenligne det med, og selv hvis jeg havde, er jeg muligvis løbet tør for ord i løbet af de sidste fire måneder. Emil og jeg tog hul på fejringen allerede i går ved at gå ud og spise og nyde en aften sammen, inden jeg tager en forlænget weekend i Jylland, for at ses med min fars side af familien. Jeg glæder mig til dage med gladelige gensyn, stille timer og grillaftener på terrassen uden bekymringer og spekulationer. Det er der sat punktum for.

Fordi specialets afslutning har fyldt så meget i min dagligdag, har jeg heller ikke haft føling med min læsning, og det er derfor også først nu, hvor jeg gør status over måneden, at jeg blev klar over, at jeg faktisk har fået læst ti bøger i månedens løb. Jeg var ret begejstret for A Court of Wings and Ruin af Sarah J. Maasog det samme var jeg med Min søsters hemmelighed af Tracy Buchanan, der er en oplagt sommerbog. Mit speciale fyldte så meget, at det begrænsede min læsning, var årsagen til aftaleaflysninger og frarøvede mig min nattesøvn, så næste måned kommer til at handle om netop det, inden jeg starter på fuld tid hos det gamle forlag. Og jeg kan slet ikke vente!

Hvordan var din måned? Oplevede eller læste du noget mindeværdig, som du måske kan anbefale?

3 thoughts on “Afsked med maj: en gennemgang i læseglimt

  1. Piskeriset

    Godt gået – stort tillykke med afleveringen. NYD de næste dage i fulde drag – det er så rart og så mærkeligt på samme tid :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

  2. Justine

    Maj måned har været utrolig presset pga. eksaminer, hvorfor jeg heller ikke har haft øjeblik. Alligevel har jeg haft en uge i sydens sol (godt nok med eksamens stof i kufferten), hvor jeg fik suget en masse fornyet energi ind. Derudover har jeg læst Ulysses og er blevet efterladt uden ord. Jeg har også fået læst Shakespeares ‘Romeo & Juliet’ og Margaret Atwoods ‘The Handmaid’s tale’. Nu går jeg ind i juni, jeg mangler kun én eksamen, jeg skal tilbage til sydens sol og så er jeg igang med The idiot, som er super god. 🌞

Skriv et svar

