Dewey’s Readathon: en minutiøs opdatering #9

img_4505

img_4505

img_4505

Kl. 13:12 – Klokken nærmer sig langsomt to, timerne op til føles lange og mine øjne kredser endnu en gang om min bogstak. Både Twitter, Instagram og i bloggerverden er langsomt ved at blive fyldt med læsebegejstring og overdådige bogstakke, og jeg glæder mig sådan til at klokken slår to og læsedøgnet begynder.

Kl. 14:03 – Klokken har slået to. God læselyst til alle, der deltager!

Kl. 16:01 – Det regner og de første to timer af læsedøgnet er nu gået. Jeg har læst de første 280 sider i Strange the Dreamer af Laini Taylor, der som altid skriver som en drøm, selvom jeg stadig er i tvivl om handlingen.

Kl. 17:40 – Strange the Dreamer var en mærkværdig læseoplevelse. Det er en bog, hvis handling jeg har svært ved at knytte ret mange ord til, men som i stedet efterlod mig en helt særlig følelse. Efter en lille omgang blogklikkeri er jeg klar til at dykke ned i et par af Neil Gaimans Sandmand-tegneserier og forsvinde i de kulørte sider.

Kl. 20:35 – Tiden er løbet fra mig. I løbet af de sidste par timer har jeg kun læst 150 sider i Sandman. I stedet har jeg spist sushi med Emil, der altid er så sød til at sørge for mad, når der er readathon, og så har vi også set Herkules. Lige straks vil jeg sætte vand over til te og finde Gaimans drømmeverden frem igen.

Kl. 06:25 – Med Sandman fandt jeg langsomt trætheden efter et par hundrede sider, som jeg valgte at give efter for, men inden dag fik jeg forudbestilt A Court of Wings and Ruin af Sarah J. Maas. Nu er det søndag, jeg vil få noget morgenmad og en kop kaffe, før jeg finder Fangirl af Rainbow Rowell frem.

Kl. 10:13 – Fangirl inspirede mig til at have et emergency dance party, ligesom bogens hvoedperson. Jeg er over halvvejs med bogen, og jeg flyver nærmest igennem den. Min læsning bliver kun afbrudt af sporadiske klik rundt på de sociale medier. For mig er det at interagere med andre læsere lige så vigtigt som selv læsningen til readathon.

Kl. 11:00 – Jeg har netop vendt den sidste side i Fangirl, og jeg kom virkelig til at holde af den. Klokken har baseret elleve, så jeg vil straks vende tilbage til Gaimans tegneserier og blive der, til læsedøgnets fortryllelse ophæves.

Kl. 14:02 – Klokken har slået to, og de 24 timer er gået. Hvor jeg tidligere læste ganske let i Sandman, blev jeg i de sidste par timer virkelig grebet af historien, og pludselig havde den nået sin ende. Det betyder, at jeg har læst 2040 sider i løbet af det sidste døgn. Sandman er dog med sine 1040 sider ikke nær så teksttung, som mine andre bøger, og sideantallet er ikke helt så slående, som det lyder, selvom det er mange sider. Det har som altid været en fornøjelse at deltage i Dewey’s Readathon, og jeg har virkelig nydt at fordybe mig i min bogstak og følge andre læsere.

img_4505

img_4505

img_4505

88 thoughts on “Dewey’s Readathon: en minutiøs opdatering #9

    1. Nikoline

      I lige måde! Det var egentlig planen, at jeg ville starte med Fangirl, men jeg tror, jeg vil gemme den til senere, når øjenlågene bliver tunge og trætte, for så tror jeg virkelig, at jeg kommer til at værdsætte, at bogen er på dansk. Mne jeg glæder mig! Har du læst Carry On? Den har de skønneste Harry Potter-vibes.

      1. Xenia Svensson

        Ikke endnu! Men jeg har den stående og venter på, at jeg kommer in the mood til fanfiction-agtig litteratur. Jeg er sikker på, at jeg vil elske den! Hvis du nød Carry on, vil du elske fangirl!

      2. Nikoline

        Det lyder jo lovende. Jeg tror, det er en god readathon-bog (siger jeg uden at have læst den). Jeg er i hvert fald spændt på den.

      3. Rebecca

        Fangirl er rigtig god! Carry On er jo også en uddybning af den fanfiction, man bliver præsenteret for i Fangirl :) Har du læst Landline? Det er også en god bog af Rowell!

      4. Nikoline

        Jeg kunne ret godt lide Carry On, så jeg glæder mig helt bestemt til at give mig i kast med Fangirl. I det hele taget er jeg nødt til at læse meget mere af hende. Landline er på listen, og så vil jeg gerne læse Kindred Spirits også .

  1. Piskeriset

    Jeg er spændt på at høre, hvad du synes om Taylors bog :)

    Pøjpøj med læsningen – jeg er også ved at få de sidste ting på plads, inden det går løs om 40 minutter!

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    1. Nikoline

      Jeg har besluttet mig for at starte med den. Hun skriver jo så fantastisk, at man kun kan blive misundelig, men i forhold til handlingen har jeg hørt meget blandede ting, så jeg er spændt på den.

      Jeg glæder mig i øvrigt til at følge med hos dig inden så længe!

  2. mabrsa

    Hvor ser det hyggeligt ud :D Du må have rigtig god læselys, med nogle fantastiske bog oplevelser! Jeg glæder mig til at følge dit læsedøgn.

    1. Nikoline

      Happy readathon! Serioustly, this needs to be a international holiday or something.

      1. Noelia Alonso

        I completely agree! It is so much fun. I would love to hear your final thoughts on Strange the Dreamer. I had to put Dreams of Gods & Monsters aside because although her writing is beautiful I was not happy with the story as a whole.

      2. Nikoline

        I know what you mean! I really enjoyed the first book of Dreams of Gods & Monsters, but I did not like the last two. So far I do like Strange the Dreamer. The writing is as beautiful as ever, but it drags a bit, although the premise is very promising.

      3. Noelia Alonso

        Hercules, the Disney movie? I love that one! I started my third book a while back but fell sleep and now I don’t feel like reading haha

      4. Nikoline

        The Disney one. We love it too, and when we saw it was on the telly we had to watch. Maybe you need something to eat and some water to feel energised and ready to read.

      5. Noelia Alonso

        I finally got some reading last night and went to bed later than I expected but I’m up and ready to enjoy the last hours of the readathon. Hope you enjoy Fangirl. It’s a very cosy read :)

      6. Nikoline

        That sounds great! I cannot go a day without sleep. A few readathons ago I was going on national television very early in the morning and I only got three hours or so of sleep. It was awful. I’m very much enjoying Fangirl, and it is very cosy indeed.

      1. Nikoline

        Den er god, men ikke fejlfri. Og Taylor har en endeløs fantasi og et levende sprog, som vejer op for bogens mangler.

      2. Nikoline

        Den er helt fantastisk! Det lyder ikke dårligt med kaffe. Måske jeg skulle følge i dit fodspor?

      3. Nikoline

        Jeg valgte søvnen i stedet. Jeg prøvede på ikke at smadre min døgnrytme for meget, når den kommende uge er fyldt med forlagsarbejde og speciale samt diverse. Men nu er jeg klar igen!

      4. Nikoline

        Helt bestemt! Det holder jeg simpelthen ikke til i længden. 😅

  3. Simone

    Glædelig Readathon! Glæder mig til at følge din læsning :) Jeg kommer så meget i stemning af dine billeder

    1. Nikoline

      Og glædelig readathon til dig! Det gør mig simpelthen så glad at høre, at mine billeder har den effekt. Tusind tak!

      1. Nikoline

        Tegneserier fungerer rigtig god til readathon, synes jeg. Jeg har lige læst et par af de første i dette monstrøst store bond, og jeg er ikke vild med tegnestilen til dem. Heldigvis er der mange forskellige tegnere inde over Sandman, så jeg ved, at der kommer nogle rigtig flotte senere.

  4. Kirstine

    Er meget spændt på, hvad du synes om Strange the Dreamer! Jeg var LIGE ved at købe den selv til idag, men endte med ikke at gøre det. Havde faktisk købt bogen, men så var det Large Print versionen jeg havde købt ved et uheld, så sendte den tilbage og fik den refunderet, ha. Er siden blevet i tvivl om, om den faktisk er noget for mig. Men så igen, hendes sprog er som regel altid læsningen værd.

    1. Nikoline

      Den er ret spændende indtil videre, selvom jeg stadig forsøger at finde hoved og hale i historien. Men sproget! Åh, hvor er det godt! Jeg havde i øvrigt også nær købt Large Print-udgaven.

    1. Nikoline

      I lige måde! Jeg er helt sikkert kommet godt fra start med en en spændende og lovende bog.

  5. Piskeriset

    Her vælter regnen også ned. Godt jeg har fået købt mælk, så der kan laves en kop varm kakao lidt senere :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    1. Nikoline

      Det er simpelthen så hyggeligt med regn på et læsedøgn. Det er dog klaret en del op nu, hvor jeg er, men vejret er simpelthen så ubeslutsomt i dag, at jeg forventer et senere regnskyld. Det lyder som en fantastisk idé med varm kakao!

  6. Karina L

    Wow, er det dit 9. readathon? :)
    Virkelig fin læsestak du har udvalgt dig! Jeg glæder mig til at følge med, og rigtig god læselyst :)

    1. Nikoline

      Det er virkelig mit 9. readathon. Jeg har virkelig været med længe.
      Tak og i lige måde, Karina!

      1. Karina L

        Det er godt klaret, men virkelig også en fantastisk tradition de to gange om året! :) Og det ser også ud til at du har et skønt læsedøgn denne gang!

      2. Nikoline

        Og så har det endda været i træk uden pauser, men det er også noget, som jeg vægter højt. Mit læsedøgn denne gang er fuldkomment anderledes fra de forrige gange, men jeg nyder det stadig, men i et roligere tempo.

  7. Kirsten Bloch

    Jeg er spændt på at læse hvad du synes om Strange the Dreamer. Jeg har aldrig selv læst noget af forfatteren men fik bogen i min sidste Fairyloot-boks. Fortsat god læselyst.

    1. Nikoline

      Jeg har netop færdiglæst bogen, og jeg kunne godt lide den, selvom jeg også synes at handlingen trækker i langdrag, og så har jeg helt vildt svært ved at skulle beskrive den. Den gav mig i stedet en helt særlig følelse, sådan som Laini Taylors bøger har for vane at gøre.

  8. Piskeriset

    Sandman-tegneserierne er også gode! Jeg har lige færdiggjort 7. bog i Fables-serien. Det er altså rart at psice læsestablen op med lidt tegneserier :)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    1. Nikoline

      Tegneserier er genial læsning til readathon. Det letter læsningen en hel del for mig. Hvad synes du om Fables? Jeg har længe overvejet at læse serien, selvom den vel snart er så lang, at det er lidt uoverskueligt. 🙈

      1. Piskeriset

        Fables er en skøn serie. De sidste par stykker, jeg har læst, har svinget i kvalitet, men den 7., som jeg læste i dag, var virkelig god. I det hele taget er det ret sjovt at se, hvordan de forskellige eventyrfigurer optræder i helt andre rammer end normalt :-)

        Mvh.
        Den lille Bogblog

      2. Nikoline

        Det er virkelig et fascinerende koncept med eventyrfigurerne. Alene tanken giver mig lyst til at udforske det, men er der efterhånden ikke ret mange bøger i den serie?

    1. Nikoline

      Strange the Dreamer er rigtig fin, selvom jeg synes det er for lang.
      Tegneserier er i hvert fald et rigtig godt supplement til romanlæsning. Det fungerer godt for mig.

    1. Nikoline

      Strange the Dreamer er ret fin og meget drømmeagtig. Og jeg ser virkelig frem til at få læst Fangirl inden i morgen eftermiddag. Den lyder så god.

      1. Regitze Xenia

        Godmorgen igen. Jeg har også sovet nogle timer, men er efterhånden ved at være helt frisk igen. Jeg er så spændt på, hvad du synes om Fangirl <3

      2. Nikoline

        Godmorgen, Rigitze! Søvn er også en nødvendighed for mig. Jeg er A-menneske helt ind til benet, men det betød også, at jeg stod forholdsvis tidligt op.

  9. Malene H

    Rigtig god fornøjelse med læsedøgnet, søde Nikoline!
    Du er tydeligvis kommet godt fra start og jeg glæder mig til at læse med resten af timerne. <3

    1. Nikoline

      Rigtig mange gange i lige måde, Malene! Jeg ser virkelig også frem til at følge dit læsedøgn.

      1. Malene H

        Godmorgen! <3
        Åh, den har jeg også fået forudbestilt gennem arbejdet og jeg glæder mig SÅ meget! Jeg skal bare lige få læst toeren først …
        Jeg er spændt på, at høre hvad du synes om 'Fangirl'! Rigtig god fornøjelse her i morgentimerne!

      2. Nikoline

        Godmorgen! ❤ Jeg har kun én ting at sige: LÆS DEN! LÆS DEN NU! Jeg kunne godt lide den første bog, men jeg elskede den anden, selvom midten af bogen er lidt langsom, men slutningen. Åh, den slutning!
        Jeg har læst de første 50 sider af Fangirl, og jeg kan ret godt lide Cath og hendes historie. Hvis historien holder niveauet, kan det kun blive godt.

    1. Nikoline

      Ja, det er så! Det er også sådan en fin måde at gøre læsning til noget socialt. Rigtig god læselyst til dig også!

    1. Nikoline

      Det er sådan nogle gode historier, perfekt komplimenteret sf farvestrålende og udtryksfulde illustrationer.

    1. Nikoline

      Tak, Amanda! Jeg føler nu ikke selv, at det er helt så overvældende, som det lyder, fordi tegneserierne er mere tekstfattige, end de to romaner jeg læste. Der kunne være hele sider helt uden eller med ganske få ord i Gaimans tegneserie univers. Under alle omstændigheder har jeg nydt det sidste døgn. Det håber jeg også du har. 💛

  10. Malene H

    Den er bare SÅ intimiderende tyk, den kære bog. Jeg vil dog i gang snart, når jeg lige har tiden til at give mig helt hen til den og Maas’ skriverier. <3

    Hvor er det fedt, at du fik læst det hele! Sådan! Tak for denne gang, kære Nikoline – det har været så hyggeligt at kigge med.

    1. Nikoline

      Det er den virkelig. Maas skriver nogle fængslende bøger. Jeg er ret spændt på Glass-serien, som jeg første bind af stående.

      Selv tak! Det var så hyggeligt at følge dit læsedøgn. <3

  11. Kirsten Bloch

    Hold da op hvor har du fået læst mange sider. Virkelig flot. Jeg har stadig selv Sandman til gode, men det er en af dem jeg skal have læst, fordi: Gaiman. Så godt at høre at jeg har noget at se frem til.

    1. Nikoline

      Jeg føler ikke selv, at det er helt så fantastisk, som det lyder, selvom der er tale om mange sider. Gaimans tegneserier udgør 1040 sider, men de er langt fra så teksttunge, som de to romaner var. Men jeg er stadig meget tilfreds, for jeg havde slet ikke regnet med at færdiggøre Gaiman.

  12. Piskeriset

    Jo, der er 14 bøger (af 224 sider, tror jeg) – ved ikke om der kommer en mere. Jeg har læst halvdelen og har været tilfreds med de fleste. Så lidt ligesom Sandman er det en serie, hvor der er mange bøger/hæfter, hvis man først går i gang :-)

    Lyder til, at du havde en god readathon! Jeg glæder mig allerede til efterårs-udgaven :D

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    1. Nikoline

      Det er noget af en stak, men samtidig er jeg virkelig også nysgerrig på serien.

      Jeg havde et rigtig dejligt readathon, og det så også ud til, at du havde et, der var mindst lige så skønt. Jeg kan desværre ikke deltage i september på grund af arbejde, men jeg glæder mig til at kigge med på sidelinjen.

    1. Nikoline

      Thank you! It’s very kind of you to say. Redathons like this can be really exhausting. Maybe next time?

Skriv et svar

