Forfatterinterview med Elle Kennedy

Elle Kennedy er en canadisk New York Times og Wall Street Journal-besellerforfatter til blandt andet den populære new adult serie Off-Campus samt The Royals, som hun har skrevet sammen med forfatteren Jen Frederick. Du kan læse meget mere om hende, få de seneste nyheder og finde hendes bøger på hendes hjemmeside

Fotocredit: Amanda Nicole White

Du har skrevet adskillige romaner (Off-Campus, Out of Uniform, Killer Instincts, The Royals og mange flere). Nogle af bøgerne er suspense, contemporary eller new adult, men det de har til fælles er kærlighedsaspektet. Hvad er det med denne genre, som tiltrækker dig?
Jeg elsker bare lykkelige slutninger! Det og at følge to personer på deres rejse, hvor de forelsker sig.

Hvis du kunne indskrive dig selv i en kærlighedsroman, der allerede findes, hvilken ville du så vælge?
Uden tvivl “Outlander”! Jeg ville elske at opleve Jamie Fraiser falde pladask for mig.

Hvis du skulle vælge mellem fyrene fra Off-Campus, hvem af dem ville du så date?
Jeg ville vælge Garret, fordi han er så pokkers vidunderlig! Jeg elsker hvor selvsikker han er, hvor følsom han kan være, når han sænker sine parader. Og så er han selvfølgelig også lækker!

Off-Campus er efter min mening velafbalanceret new adult med den perfekte mængde kærlighed, hverdagsliv og bagvedliggende problemer for hver af dine karakterer, som gør dem så troværdig. For eksempel forholdet mellem Garret og hans far, eller Hannah og hendes overgreb. Men dine historier er også fyldt med humor. Som nævnt tidligere har du skrevet mange bøger, men hvordan evner du at balancerer med disse mange aspekter?
Det kan være virkeligt svært! Man er nødt til at kende sine karakterer såvel som sine læsere. Med Off-Campus hvor fyrene er hinandens venner og værelseskammerater (og medstuderende!)  var det langt nemmere at indarbejde humoren. Med serier som Killer Instincts, der er mere suspensefyldte og handlingsmættede, er der stadig plads til humor, men det er ikke lige så letsindigt. Lige så snart du forstår karaktererne bliver det lettere at give dem deres personlighed.

Mange af dine bøger har stærke heltinder som hovedpersoner. Hvordan mener du en god heltinde skal være?
Hun skal være forstående, udvise empati og udholdenhed. Jeg tror hun skal vide, hvad det er, hun vil og forstå hvordan andre mennesker har det, og være i stand til at gøre det, der er nødvendigt for at nå slutmålet.

4 thoughts on “Forfatterinterview med Elle Kennedy

    1. Nikoline

      Det er så fedt! Jeg troede slet ikke, at hun ville have tid til det, så jeg var virkelig overrasket. Garrett er helt sikkert også min favorit.

Skriv et svar

