En ønskedrøm om firkantede pakker

Af den uendelig lange liste af bøger, som jeg drømmer om at forevige i min aldrig endende bogsamling, en række eventyrlige bøger af den fiktive og virkelig slags. Jeg finder det dog altid en smule udfordrende, når jeg ønsker mig bøger i julegave, fordi mine bogreoler i forvejen er ved at spilde over med afventende læseeventyr, og jeg løber faretruende snart tør for plads. Min ønskeliste består hovedsageligt af bøger — i traditionens tro — og ellers består den af et ønske om selvforkælelse, endnu et mumikrus og et polaroid-kamera. Mine ønsker er hverdagsagtige, upraktiske og få, for jeg mangler ikke noget. 2016 har været fyldt med alverdens gaver, hverdagskys og klarer fremtidsudsigter.

  • “Harry Potter and the Chamber of Secrets” af J.K. Rowling er blevet smukt illustreret med magiske streger fra Jim Kay hånd, og det er en af den slags bøger, som jeg bare er nødt til at have i min bogsamling.
  • “Court of Mist and Fury” af Sarah J. Maas. Jeg har netop vendt den sidste side i seriens første bog, en lovende fortælling om kærlighed og magi, som jeg vil glæde mig til at forsætte med denne prisbelønnede og anmelderroste forsættelse, der med stor sandsynlighed vil knuse mit hjerte.
  • “Heartless” af Marissa Meyer. Jeg har en forkærlighed for alt, der relaterer sig til den klassiske fortælling om Alices fald ned gennem kaninhullet og ind i Eventyrland, og sådan en historie er “Heartless”.
  • “The Romanovs 1613-1918” af Simon Sebag Montefiore. Endnu en litterær forkærlighed jeg har, er til den russiske zarfamilie, og denne overdådige udgave vil jeg elske at have i min samling.
  • “A Treasury of Irish Fairy and Folk Tales” lover eventyr, magi og historiefortælling, jeg gerne vil udforske.
  • “Alice’s Adventures in Wonderland & Other Stories” af Lewis Carroll. Som nævnt tidligere, så banker mit hjerte for Carrolls klassiske fortælling, og én udgave af den er tilsyneladende ikke nok…
  • “Charlotte Brontë: A Life” af Claire Harman er en af de biografier, der længe har stået øverst på min ønskeliste.

Hvad ønsker du dig i julegave, og er der monstro et par boglige blandt dine ønsker? 

4 thoughts on “En ønskedrøm om firkantede pakker

    1. Nikoline

      Det glæder jeg mig til – men den er godt nok også væsentlig længere! Jeg fik den i julegave.

  1. Karina Petersen

    Sikke fine bøger, som du har på din ønskeseddel i år! ‘The Romanovs 1613-1918’ har også stået længe på Lin ønskeseddel, men den får jeg nok ikke i år. Min familie siger, at de ikke vil give mig bøger, da jeg jo har masser af bøger….. Hmmmm, syntes måske at de er en lille bitte smule tarvelige… så må jeg jo selv købe dem :)
    Ønsker dig og familien en rigtig glædelig jul!!

    1. Nikoline

      Rigtig mange gange i lige måde. Jeg håber du og din familie havde den bedste juleaften.

Skriv et svar

