Danish Book Blogger Award 2016

Et af de spørgsmål jeg oftest bliver stillet er, om jeg aldrig bliver mæt af en hverdag, hvor bøger fylder så meget. Jeg læser mellem 150-200 bøger årligt, det er det jeg studerer til dagligt, det jeg arbejder med i forlagsbranchen, det jeg videreformidler på bloggen og det jeg laver forfatterinterviews ud fra. Bøgerne fylder meget i min hverdag, også på bloggen, hvor jeg deler deler boganbefalinger, betragtninger og læseøjeblikke fra mit læserliv, og det har også sat mig i kontakt med andre læseentusiaster og givet mig så mange gode oplevelser. Det er noget, som jeg for alt i verden ikke ville have været foruden. Jeg er langt fra den eneste, der har det på den måde, for det har ført til et spirende netværk af dedikerede og dygtige bogblogger, og det har det har Plusbog bemærket.

De har i den forbindelse lavet en pris, Danish Book Blogger Award 2016, der har til formål at kåre Danmarks bedste bogblog, og Windblown Pages er blandt de nominerede. Jeg famler stadig efter de helt rigtige ord til at beskrive, hvor meget denne nomineringen betyder, og selvom tak kun er et fattigt ord, er det alt hvad jeg har at give tilbage til alle jer, der stemmer, for nomineringen og til de af jer, der læser med. Af hjertet tak! Uanset konkurrencens udfald, vil jeg bærer nomineringen stolt i mit hjerte fremover. Hvis ud har lyst til at stemme på Windblown Pages, vil jeg være meget taknemmelig. Uanset hvad kan I med fordel kigge forbi og se listen over de nominerede, der alle lever og ånder bøger.

Jeg er stolt af min blog. Det er noget, som jeg er meget dedikeret omkring, og som jeg bruger meget tid på. Det er der også andre, der gør, og jeg er meget beæret over at være nomineret sammen med nogle af dem, der hver især er Danmarks bedste bogblog på sin helt egen måde. Hvis du vil have en boganbefaling med et glimt i øjet og stor personlighed, skal du klikke forbi Mai. Søger du et drømmeunivers af smukke ord og billeder, skal du klikke forbi Rikke. Vil du have en boganbefaling indenfor fantasygenren, skal du slå et smut forbi Susanne, savner du alsidighed er Kirstine svaret, og sukker du efter entusiasme og sødme, er det Rikke du skal besøge. De er alle et besøg værd.

Du kan stemme på Windblown Pages eller en anden blogger lige her frem til d. 14. oktober kl. 23.00. Tak fordi du stemmer!

6 thoughts on “Danish Book Blogger Award 2016

  1. Anne

    Jeg har stemt – det var svært, da der er flere af Jer, som jeg følger og henter inspiration fra. Valgte at give dig min stemme: har “gemt” flere af dine boganmeldelser for senere selv at læse bogen – når denne så er læst, er jeg vendt retur til indlægget, genlæst det og i flere tilfælde, har du med dine ord beskrevet noget i bogen, som jeg har haft svært ved at sætte de rigtige ord bog, når jeg diskuterer bøger med venner og kollegaer.
    Mit job ligger langt væk fra litteraturens verden og, det er måske derfor, at en del af mine kollegaer ligesom jeg elsker at fordybe mig i bøgernes verden – vi dækker alle genrer, og diskuterer dem livligt.
    Tillykke med nomineringen og tak for din inspiration.

    1. Nikoline

      Tusind tak, Anne! Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige. Det betyder rigtig meget at vide, at det jeg er så passioneret omkring også er til gavn for andre. Der er mange dygtige nominerede, så jeg forstår udemærket, hvor svært det er at vælge.

    1. Nikoline

      Mange tak! Nu må vi se. Der er så mange andre dygtige bogbloggere nomineret også, så feltet er stærkt.

  2. Rikke Simonsen

    Stort tillykke med nomineringen, som er så velfortjent! Jeg håber virkelig, at du ender blandt de 5 nominerede, som kommer videre og får chancen for at vinde titlen! <3

    Hvor er du bare så sød at nævne min blog. Kys!

    1. Nikoline

      Du er simpelthen så sød, Rikke! Tusind tak! Jeg håber selvfølgelig det samme sker for dig.

Skriv et svar

