Comic Con i københavn 2016

Jeg havde glædet mig længe, krydset dagene af i min kalender og talt ned til dagen, hvor jeg endelig skulle til Comic Con i København. At træde ind i Bellacenteret var som at træde igennem en portal til en anden verden, en eventyrlig en af slagsen. Hvor jeg for et øjeblik siden befandt mig mellem helt almindelig klædte mennesker, befandt jeg mig pludselig mellem superhelte karakterer, Disney udklædninger og anime kostumer. Bevæbnede stormtroopere vandrede op og ned mellem de mange boder fyldt med alverdens merchandise fra utallige film- og tegneserie universer lige fra billige Funko Pop!-fugurer til dyre samlerobjekter. Der var hele boder dedikeret til manga figurer, pastelfarver og plysdyr, imens andre fremviste den seneste teknologiske udvikling til diverse spillekonsoller, men jeg manglede det litterære. Jeg manglede de klassiske tegneserier, mangabøgerne og genfortællingerne af DC og Marvels ikoniske superhelte i nye rammer. Arrangementet var så lidt litterært, at jeg et øjeblik overvejede ikke at skrive blogindlæg om det.

Jeg så ikke nogen af panelerne, og selvom køerne til dem var lange, forekom det mig ikke at være omdrejningspunktet for dagen. Der var i øvrigt også tale om skuespillere med mindre roller fra store tv-serier som the 100, Supernatural og Game of Thrones. Jeg trak på skulderne, købte mig et Wonder Woman krus og spiste mig glad i japansk mochi. Stemningen var dog overvældende, og billederne taler også for sig selv: arrangementet har potentiale, og entusiasmen er der også. Jeg knipsede løs med kameraet, for udklædningerne var intet mindre end fantastiske. Jeg mødte blandt andet prinsesse Merida, der lige havde spillet VR, Dorothy iført røde glimmersko i snak med en stormtrooper, og en højtråbende og hårdtslående Harley Quinn med sin enorme hammer. Det var nok i virkeligheden stemningen, der gjorde størst indtryk på mig, og den som jeg husker dagen bedst for. Jeg ville have elsket at gå derfra med tegneserier under armen, bøger jeg kunne åbne og blive mindet om en forunderlig dag med stor kærlighed til alverdens superhelte og skurke, i stedet gik jeg derfra med et smil på læben og et lille stik i hjertet.

13 thoughts on “Comic Con i københavn 2016

  1. Iben J

    Ej hvor ville jeg også gerne have oplevet det! Jeg var slet ikke klar over Comic Com var kommet til Danmark før jeg var på vej ud af døren til bogbloggertræf lørdag. Jeg ved slet ikke hvad jeg ville forvente af det, men ville elske bare at opleve stemningen :)

    1. Nikoline

      Forhåbentligt vender det til bage igen næste år. Stemningen var virkelig også besøget værd.

  2. Mia

    Øv, at du ikke fik købt flere bøger, men det ser alligevel ud til at være en fantastisk oplevelse! Og virkelig nogle flotte billeder! :)

    1. Nikoline

      Mange tak! Ja, jeg var også ærgerlig over at gå tomhændet derfra, eftersom at jeg faktisk havde sat næsen op efter at vælte mig i tegneserier og grafiske romaner. Forhåbentligt er det noget, som de tager med til overvejelse, hvis arrangementet skal gentages til næste år.

  3. Louise

    Jeg havde det på nøjagtig samme måde. Jeg savnede også virkelig basen for det hele, nemlig comics. Men stemningen var fantastisk og man kan jo håbe det vender tilbage næste år med flere comics på programmet.

    1. Nikoline

      Jeg er glad for at høre, at jeg ikke er alene om den følelse. Jeg synes det er virkelig ærgerligt, at grundelementet manglede.

    1. Nikoline

      Billederne er kun en snert af den stemning, som der var. Det var virkelig magisk og helt enestående. Det er bare synd at litteraturen ikke var en del af det. Det kunne virkelig have gjort arrangementet til noget helt særligt.

  4. Rikke Simonsen

    Virkelig fine billeder! Ærgerligt at der ikke var mere af det litterære – det havde jeg ellers også troet, at der ville være. Jeg skulle rigtigt have været afsted også (udklædt endda), men så valgte jeg bogbloggertræffet istedet :)

    1. Nikoline

      Hvem eller hvad skulle du have været udklædt som? :D Jeg tror virkelig det kunne have været sjovt, selvom der var flere udklædt der beklagede sig lidt over varmen og kostumerne kombineret, men fedt så det ud!

  5. Piskeriset

    Øvøv. Jeg må indrømme, at jeg droppede det, da arrangementet flyttede fra Malmø til København. Min sjette sans sagde mig, at det ikke ville blive lige så interessant, men jeg havde faktisk ikke forventet, at de ville skære så meget ned på comic-delen – den var nemlig fint repræsenteret i Malmø sidste år. Til gengæld kan jeg se, at der var langt flere cosplayers denne gang.

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    1. Nikoline

      Er det rigtigt? Hvor er det dog skuffende at høre! Jeg forstår virkelig heller ikke, hvorfor det lige er der man har valgt at spare. Det er vel i bund og grund fundamentet langt hen ad vejen? Hvordan var det i Malmø?

Skriv et svar

