“A book is a dream that you hold in your hands.” Neil Gaiman

Det er altid noget særligt at modtage bogpakker, tunge som de er og fyldt med ventende eventyr. Hvad end jeg blot skal åbne døren og tage imod pakken, en tur i pakkeboksen eller forbi posthuset for at hente dem, er glæden ikke til at tage fejl af, og dog er der nogle bogpakker, som jeg altid ser lidt mere frem til at modtage end andre, og det er når afsenderen er Folio Society. Deres bøger er små kunstværker, smukke reolvindere som fremkalder den største samlertrang i mig. Selvom bøgerne derfra indeholder historier på lige fod med andre bøger, så er det bøger, der er mindst lige så smukke indeni, som de er udenpå. De er resultatet af nænsomhed og omtanke i måden de hver udformes og illustreres på. Hver en bog kommer til sin ret, fordi hvert format er særligt udvalgt til den enkelte bog. Det er bøger af høj kvalitet, bøger som jeg ikke troede jeg ville komme til at samle på, men som efterhånden fylder en del i min bogsamling. I løbet af de sidste par måneder har jeg udvidet mit hjemmebibliotek med flere Folio-titler, bøger som jeg længe drømte om at eje, imens andre var spontane impulskøb til røverpriser, men stadig bøger jeg gerne vil læse.

I videobloggen nedenfor fremviser jeg mine Folio-fund. Hvad med jer? Har I også købt nogle fine bøger på det seneste?

14 thoughts on ““A book is a dream that you hold in your hands.” Neil Gaiman

  1. frkskou

    Jeg kom sådan til at tænke på Fairyland-bøgerne, da du fortalte om “At the Back of the North Wind” – jeg fik associationer til den grønne vind, der kommer og henter pigen i Valentes serie.

    Det er nogle virkelig fine bøger, du har købt :-)

    1. Nikoline

      Det havde jeg slet ikke tænkt på, men nu hvor du siger det, kan jeg godt se det. Valentes ord er magiske.

  2. Mette

    Jeg har også længe længtes efter den udgave af Pullmans trilogi, men jeg har ikke kunnet retfærdiggøre at købe så dyre bøger, når jeg endnu ikke har læst serien. Jeg har faktisk allerede en rigtig fin udgave af bøgerne stående, men da det er en samlet udgave, er siderne så tynde, at det er svært at læse i den. Det er virkelig en skam. Har du været en tur forbi AbeBooks efter din boks? :D

    Og som det også bliver skrevet i kommentaren ovenover, lyder ’At the Back of the North Wind’ faktisk en smule som Valentes første Fairyland-bog. Hvor sjovt. Jeg glæder mig til at læse din anmeldelse af den engang! :D

    1. Nikoline

      Jeg købte mit sæt på eBay, og jeg kan godt forstå, at du har svært ved at retfærdiggøre så dyrt et køb, når du ikke har læst bøgerne før. Jeg ville selv have det på samme måde.
      Jeg ser virkelig også frem til at læse At the Back of the North Wind for den lyder så fin og er så flot.

  3. Piskeriset

    De er meget smukke! Og rigtig god idé at vise en række af illustrationerne i bøgerne – det er netop en af de ting, der er spændende ved Folios bøger :)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    1. Nikoline

      Mange tak! Jeg er helt enig. Det er bøger som fortjener at bliver vist frem ned til mindste detalje.

  4. Noelia Alonso

    One gotta love the Folio Society editions! The editions of “His Dark Materials” are to die for my goodness and I have only read the first book in the trilogy (and I was 14 hahahaha)

    1. Nikoline

      You need to read the whole trilogy asap! They are some if my all time favourites and always leave me heartbroken by the end. I simply love them, and the Folio editions are so beautiful.

    1. Nikoline

      Ih, mange tak, du fine! Det tager faktisk ikke ret mange minutter mere, end hvad jeg ellers bruger på at filme og sætte op, så det er bestemt kun et plus.

Skriv et svar

