“Books are delightful society. If you go into a room and find it full of books — even without taking them from the shelves they seem to speak to you, to bid you welcome.”


Min aprilmåned har været fuld af flotte forsider og dragende titler, og når jeg kigger på min tårnhøje bogstak af bibliotekstilføjelser, flyder mit hjerte over af glæde; glæden ved tanken om de mange eventyr, der venter forude, men også i høj grad på grund af bøgernes skinnende udseende. De stråler på min bogreol og i mit hjerte. Hvor nogle bøger er købt til et specifikt formål, er andre resultatet af min egen evne til at begrænse mig og tilbageholde mig selv, de har dog alle det tilfælles, at jeg elsker dem hver og én. Jeg købte i forbindelse med weekendens readathon en stak bøger hjem, fordi mit hjerte bankede for deres skønne forsider, og mit ønske om at læse dem var overvældende. Andre bøger har jeg bestilt fra fjerne landegrænser, hvor én bog var særligt svær at opstøve, men som efter længere tids rejse omsider er blevet en del af min samling. Andre er opgraderinger fra slidte paperbacks til nye og flotte. Flere af bøgerne havde jeg længe planlagt at købe, men inden jeg fik set mig om, var de pakker, som jeg modtog med posten vokset betydeligt i forhold til det planlagte, men hver en tilføjelse er en udvidelse af min litterære skattekiste, og glæder mig til at læse dem alle.

I videoen nedenfor fremviser jeg de bøger, jeg har købt på det seneste. Måske har I også udvidet jeres bogsamling med en titel eller to? I så fald, med hvilke? Er der nogen bøger, som I håber på at kunne tilføje til samlingen snarest?

7 thoughts on ““Books are delightful society. If you go into a room and find it full of books — even without taking them from the shelves they seem to speak to you, to bid you welcome.”

  1. Rikke

    Smukke bøger! Jeg glæder mig meget til at høre din mening om ‘The Pearl’. Den er simpelthen så skelsættende på en eller anden måde. Og det bliver så vidunderligt at læse ‘Mariana’ sammen. Nøj, hvor jeg glæder mig.

    Og ps, den blå farve klæder dig helt umanerlig godt.

    Og pps, jeg er altså vild med dit sengetøj. Hvor er det fra?

    1. Anne Nikoline

      Tusind tak, du fine! Jeg glæder mig simpelthen så meget til at læse “The Pearl”. Jeg har kun læst rosende ord om den. Og endnu skønnere bliver det at fælleslæse med dig. Det er sådan en god tradition.

      Sengetøjet er virkelig gammelt, og jeg har fået det af min mor efter jeg længe har overtalt hende til at forære mig det, så meget holder jeg af det. Der er lyserøde striber på den anden side af det, men jeg ved ikke, hvor det er fra.

  2. Camilla

    Hold nu op en fantastisk fin stak, du har anskaffet dig!
    Der er flere af mine yndlinge iblandt, men du kan specielt glæde dig til “Reaper Man” og “Sabriel”, som er noget ret anderledes :)

    Og så har jeg selv “A Tale for the Time Being” stående herhjemme, og glæder mig virkelig til at læse din anmeldelse forhåbentlig snart, da jeg ikke kender andre, der har læst den :)

    Desuden er jeg glad for at høre godt om “Green Rider”, da det igen er en serie jeg har overvejet mange gange, men aldrig rigtig har været helt sikker på var noget specielt.

    Glæder mig til at følge med herinde på lørdag!

    1. Anne Nikoline

      Jeg glæder mig virkelig også til at følge med i dit læsedøgn. Det er altid så hyggeligt at følge andres.

      Og det glæder mig virkelig, at du synes om mine indkøb. Jeg er også selv rigtig glad for dem. Har du selv læst “A Tale for the Time Being” eller har du den endnu til gode? Jeg glæder mig selv så meget til at læse den. Den lyder intet mindre end fantastisk, og forsiden er virkelig fin og farverig. Jeg skriver helt sikkert en anmeldelse af den, når den er blevet læst og jeg har fået sovet lidt oven på readathonnet.

      “Green Rider” er en god serie. Jeg har dog kun læst de første to, men de nye forsider giver mig en sådan lyst til at genlæse dem og færdiggøre serien. Jeg synes helt klart det er noget af det bedre fantasy, jeg længe har læst.

    1. Anne Nikoline

      Nej, den har jeg ikke set, men jeg vil helt klart tage et kig på den. Tak for linket!

Skriv et svar

