Konkurrence #9: trejde adventssøndag


I dag er det den tredje søndag i advent, og sammen med Rosinante&co. kan én heldig læser vinde en bog at varme sig på i denne kolde juletid. For at deltage i konkurrencen, skal I blot skrive i kommentarfeltet om jeres yndlings juletradition. Husk også at skrive jeres e-mail, så jeg kan komme i kontakt med vinderen. I kan deltage i konkurrencen til og med næste søndag, hvor en ny konkurrence vil finde sted, samtidig med at jeg trækker en vinder af forrige søndagskonkurrence.

Vinderen af anden adventssøndag blev fundet ved tilfældig lodtrækning, og vinderen blev Amanda Jensen, som jeg straks sender en glædesmail til. Bag gavepapiret og det skinnende bånd er Kate Mortons “En velbevaret hemmelighed” i den fineste julerødefarve med en yndig kjole på, og jeg håber sådan, at bogen vil bringe mange gladelige stunder med sig. Tusind tak til alle jer andre for jeres deltagelse og små kommentarer. Det har været fornøjeligt at læse med om jeres største juleønsker.

27 thoughts on “Konkurrence #9: trejde adventssøndag

  1. Camilla

    Min juletradition går slet og ret ud på, at se Pyrus, hver jul (og også gerne om sommeren), sammen med min storebror – hvilket har resulteret i, at vi snart kan alle afsnit udenad, men det bliver aldrig kedeligt. :-)

    Glædelig 3. søndag i advent!

    Mvh
    Camilla

  2. Ida Thordis

    Min og min families bedste juletradition er, ligesom mange andre familiers, at se juledisney sjov. Selvom vi kan alle replikker uden ad, så er det bare det hyggeliste! Det stammer selvfølgelig helt tilbage til da min søster og jeg var små, og vi hver fredag spiste fredagsslik og så disney sjov med vores forældre. Jeg savner det engang i mellem, og hvert år til jul, får jeg mulighed for at nyde det med dem igen. I år holder jeg desværre ikke jul med dem, da min søster er i Kina og mine forældre er i Frankrig. I stedet skal jeg holde jul med min onkels familie, og min lille søde, søde kusine, som jeg bestemt vil arbejde på, at videreføre traditionen for.

  3. Bente Hviid Rasmussen

    Den bedste juletradition for mig er nok at der pyntes op – så bliver man i sådan en julestemning. Både derhjemme og på arbejde :-)

    Glædelig 3. Advent :-)

  4. Malene H

    2014 er fyldt med nye traditioner for mit vedkommende, men en jeg virkelig har nydt indtil videre har været julekage-bagning med min mor. En hel dag hvor vi bagte nærmest fra start til slut og sluttede af med en lækker portion risengrød! :)

    Mail: hulgaard92@hotmail.com

  5. Maria

    Min mest beskattet juletradition er meget personlig og noget, som jeg ivrigt ser frem til hver jul. Da jeg var mindre og skulle smide sutten, der nægtede jeg pure. Mine forældre ‘opfandt’, at jeg kunne give sutten til julemanden, men fordi jeg ikke ville lade den ude af syne, så kom den på juletræet det år. I al den tid jeg kan huske, der har min søster, mor og jeg pyntet juletræet d. 23 december, og som det sidste – under overværelse af hele familien, og til en selvvalgt julesang – der sætter jeg den lyserøde sut i dens røde silkebånd på træet. Den har fast plads på én af de første grene under stjernen.

  6. Elisa Onat

    Min yndlings juletradition er; Ved aftens tiden, tager min onkel, mine fire søstre, mine to kusiner, min fætter og jeg en hest hver og rider en tur rundt i byen og i skoven. Synes det er en fantastisk sjov tradition, mega hyggeligt og rigtig forfriskende.

    elisa_onat@yahoo.com

  7. Emma

    Min bedste juletradition er at se Disney’s juleshow, mens vi spiser hjemmelavet julekonfekt – der oftest består af gigantiske marcipan snemænd med nugat som hat eller marcipan- og nødde-burgere klasket ind i smeltet chokolade (Min søster og jeg er enige om, at det er smagen der skal sættes højere end selve udseendet) God jul :)

  8. Lotte

    Altså for mig så starter juleaften, når hele familien sidder og gnasker hjemmelavet konfekt til Disneys juleshow. Det er så hyggeligt :-)

    Rigtig god jul :-)

    /superlotte7(a)hotmail.com

  9. Mia Clausen

    Det må være Disneys juleshow, det har jeg altid bare skullet se. Og de år vi er hjemme ved mine forældre tror jeg det er dansen om juletræet, hvor vi alle vælger en sang som vi skal synge.

    Mvh Mia / tulipanbusk@hotmail.com

  10. Anne

    Min yndlings juletradition er at min mor kommer hjem til mig i en weekend. Vi tager ned i byen og køber julegaver, spiser aftensmad og så er det i biografen for at se Hobitten!

    anne-p@hotmail.dk

  11. Line Borup

    d 23 december, pynter mig og min mor juletræet sammen, så laver min mor risengrød som jeg elsker, min far synes om og min mor hader. Derefter bliver min storebror hentet og så hygger vi hele aftenen sammen. Det er den perfekte dag før juleaften!

    line92borup@gmail.com

  12. Kathrine

    Det må blive kalendergaverne, både dem jeg giver og dem jeg modtager. Elsker fornemmelsen af at pakke op, og her får jeg lov hver dag i 24 dage, what’s not to like?

  13. Trine Rasmussen

    Det er når deet er den første advent, og vi skal pynte op, høre julemusik, lave kalenderlys, og til sidst æbleskiver :D

  14. Katja Nielsen

    Min ynglingstradition er at lave julegodter den første søndag i advent med min mor. Selvom jeg er flyttet til Aarhus, og hun bor i Odense, så får vi det stadig til at ske hvert år!

  15. frkskou

    Disneys juleshow er et must – og håber min datter måske er stor nok til at se (bare lidt af) det i år :-)

    benteskou (a) gmail.com

  16. Ann-Kristine Hald

    At hente juletræ med min mor og pynte det, medens vi hører julemusik :)

  17. Simone Hagemann

    Min yndlings juletradition er faktisk lidt svær at vælge. Jeg vakler nemlig lidt mellem at pynte op til jul eller at pynte juletræet. Dog tror jeg, det er juletræspyntningen, der vinder. Det er altid mig og min søster (og nogle gange også min mor), som pynter juletræet, og det bliver altid gjort d. 23 om aftenen til lyden af skøn julemusik :)

  18. Karina Petersen

    I mit lille hjem har vi en del juletraditioner, men en af de bedste når min datter og jeg spiller sjove spil i hendes juleferie. Der går mange timer i selskab med Sorte Per, ludo og diverse vendespil, hvor vi hygger og laver sjov. Der er ikke noget så hyggeligt, at høre sne og regn slå mod ruderne, mens vi sidder med stearinlysende tændt,varm kakao i julekopperne og et god spil, hvor mor selvfølgelig altid taber:0)

Skriv et svar

