Book haul for August


Igennem de sidste par måneder har jeg været tilbageholden med mine bogindkøb. Ikke fordi jeg forsøgte at indskrænke antallet af ulæste i bøger i min samling, eller fordi jeg af pengemæssigeårsager måtte holde tilbage for en stund; i virkeligheden sparede jeg hver en krone sammen fra de bøger, som jeg ikke købte, velvidende at jeg ville få frie tøjler i Londons mange bogbutikker. Da flyet i Billund satte af fra dansk jord og landede på engelsk, begyndte en særlig form for glæde at sprede sig til hver en fiber af min krop; i løbet af få timer, vil jeg atter være tilbage i storbyens kendte gader og ikke mindst dens elskværdige udvalg af litteratur til svimlende lave priser. Min kuffert lod jeg følge med alskens titler, velvidende at det ville resultere i overvægt såvel som bundløs glæde.

  • “Collected Poems” af Sylvia Plaths fra forlaget Faber & Faber
  • “Fingersmith” af Sarah Waters fra forlaget VMC
  • “The King’s General” af Daphne du Mautier fra forlaget VMC
  • “The Mysteries of Udolpho” af Ann Radcliffe fra forlaget Penguin
  • “Selected Poems” af Rumi fra forlaget Penguin
  • “Ruslan and Lyudmila” af Alexander Pushkin fra forlaget Alma.
  • “The Captain’s Daughter” af Alexander Pushkin fra forlaget Alma
  • “My Cousin Rachel” af Dauphne du Maurier fra forlaget VMC
  • “The Return og the Soldier” af Rebecca West fra forlaget VMC
  • “The Fountain Overflows” af Rebecca West fra forlaget VMC
  • “The Vet’s Daughter” af Barbara Comuns fra forlaget VMC
  • “Wuthering heights” af Emily Brontë fra forlaget Penguin
  • “The Invisible Man” af H.G. Wells fra forlaget Penguin

  • “The War of the Worlds” af H.G. Wells fra forlaget Penguin
  • “The Monk” af Matthew Lewis fra forlaget Penguin
  • “The Works” af Alred Lord Tennyson fra foralget Wordsworth
  • “Silly Novels by Lady Novelists” af George Eliot fra forlaget Penguin
  • “The Lady in the Looking Glass” af Virgina Woolf fra forlaget Penguin
  • “The Magician” af W. Somerset Maugham fra forlaget Vintage
  • “The Bloody Chamber and Other Stories” fra forlaget Vintage
  • “Selected Poems 1947-1995” af Allen Ginsberg fra forlaget Penguin Modern
  • “Between the Acts” af Virgina Woolf fra forlaget Penguin modern
  • “My Antonia” af Willa Cather fra forlaget Dover
  • “Volume the First” af Jane Austen fra forlaget The Bodleian Library
  • “The Pickwick Papers” af Charles Dickens fra forlaget Penguin
  • “Sylvia’s Lovers” af Elizabeth Gaskell fra forlaget Oxford
  • Hvad med jer? Hvilke bøger har fundet vej til jeres bogreol i de sidste af de søde sommerdage, og har I eventuelt læst nogle af de bøger, som har fundet vej til min?

    4 thoughts on “Book haul for August

      1. Anne Nikoline

        Du har så ret, og jeg er så evigt glad for hver og en af dem. London er så vidunderligt et sted – særligt når det gælder litteratur.

    Skriv et svar

