“Books are the bees which carry the quickening pollen from one to another mind.”


Min bogkøb for marts har været talrige, nye som brugte (skønt jeg ikke fremviser mine genbrugskøb i denne omgang, ej heller anmeldereksemplarerne, som jeg har modtaget fra diverse forlag), samtidig med at de danske boghandlere har haft udsalg, og dermed medvirket til at udvide min efterhånden store bogsamling. Størstedelen af mine indkøb består af fiktive fortællinger af forskellelige art med stor geografisk adspredelse; min kommende læsning vil derfor være en længere togrejse rundt i verdenslitteraturen, der af og til vil bevæge sig over i det virkelige og ikke-fiktive; en rejse, jeg ser frem til.

Fandt I nogle spændende bøger til bogudsalget herhjemme? Og hvilke bøger har ellers fundet vej ned i jeres indkøbsposer og postkasser i løbet af martsmåned?

7 thoughts on ““Books are the bees which carry the quickening pollen from one to another mind.”

  1. Michella Tora

    Jeg er vild med al din snak om feminisme i – og i forhold til – litteraturen, det er skønt ikke at gå alene med sådanne tanker og vide andre også (for)undres ved verden. Og hold da wauw, sikke en dejlig (og stor) stak bøger!

    1. Anne Nikoline

      Jeg tror sagtens, at jeg kunne tale i flere timer om feminisme hvad end det er i forhold til det fiktive eller faktiske. Det er sådan et vigtigt emne, som der heldigvis kommer mere og mere fokus på, selvom det langt fra er godt nok.

      Store bogstakker er de bedste, ikke sandt? (selvom hver en bog bringer lykke, så bringer mange naturligvis megen glæde)

  2. Troels Beck Landbo

    Det slår klart mine største høster, men du læser også noget hurtigere end jeg gør ;-). Sidste sommer år kom jeg i gennem The Phantom of the Opera; kendte musicalen og holdt af den. Syntes faktisk at musicallen var bedre, ikke at det var en dårlig bog, bestemt ikke, men musicalen er det mere magisk. God læselyst.

    Ps. Tror at dine faste læsere har fundet ud af at du har en lille festish for russisk litteratur.

    1. Anne Nikoline

      Store bogstakke er næsten på krævet, når man er hurtiglæser, for ellers bliver det ret hurtigt mangel på læsestof. Gisp! Faktisk var jeg ikke synderlig begejstret for “The Phantom of the Opera” som bog – jeg har endnu ikke set musicallen, fordi jeg netop ville læse bogen først. Hvilken af de to versioner, bog og musical, foretrækker du selv?

      Det er godt at høre; for jeg er virkelig tosset med de russere dér!

      1. Troels Beck Landbo

        Bogen tager mere fat om forskellige tematikker/psykologiske problemer ved karaktererne. Jeg har som nævnt set musicalen flere gange om end kun DVD udgaven (har endnu ikke set den live). Jeg syntes at den er bedst som musical og har et virkeligt fedt soud-track. Det er mere let genkendeligt end Lés Miserablés sound-tracket (den bedste musical, men der er bogen bedst).

Skriv et svar

